mobinaazaryoon mobinaazaryoon .

mobinaazaryoon

به چه شخصي وكيل طلاق گفته مي شود؟

وكيل طلاق آن دسته از وكلا مي باشند كه داراي پروانه وكالت بوده و مي توانند به صورت تخصصي، در دعاوي خانوادگي از جمله طلاق ، قبول وكالت كرده و به نيابت از موكل خود، در دادگاه ها حضور يابند. وظايف وكيل طلاق كاملا بسته به حدود وكالت و مواردي دارد كه موكل، جهت انجام آنها، به او اعطاي وكالت نموده است. يك وكيل طلاق خوب تجربه زيادي در اين زمينه داشته و بارها در اين پرونده‌ها به موفقيت رسيده است. چنين وكيلي قادر است پرونده طلاق را با بالاترين سرعت پيگيري كنند و با تكيه بر مهارت‌ها و توانايي‌هاي خود اين پرونده را مورد حل و فصل قرار دهند.

وظايف يك وكيل طلاق چيست؟
يكي از دعاوي كه امروزه بسيار شيوع پيدا كرده و ممكن است براي بسياري از افراد رخ دهد، طلاق است. اغلب افراد به قوانين و مقررات طلاق اشراف ندارند و اين امر ممكن است سبب سردرگمي و طولاني شدن اين كار گردد. همچنين در بسياري از موارد مواجهه با همسر براي فردي كه متقاضي طلاق هستند امري آزاردهنده مي‌شود. بنابراين بسياري ترجيح مي‌دهند پيگيري دعواي طلاق را به وكيلي كاركشته بسپارند.

وظايف وكيل طلاق، محدود و اختياراتي است كه موكل ، طي قرار داد وكالت، به او اعطا مي گردد. اين وظاايف، مي تواند شامل ثبت دادخواست طلاق، حضور در جلسات دادگاه، انجام تجديد نظر خواهي، فرجام خواهي، واخواهي و اعاده دادرسي نسبت به آراي صادره در امر طلاق و هر امر ديگري كه مورد نظر موكل است باشد. مسلما هر كسي كه با وكيل طلاق مي كند انتظاراتي دارد. البته كساني كه از وظايف اين وكيل اطلاع ندارند ممكن است نتوانند به خوبي از پتانسيل هاي او بهره مند شوند. ناگفته نماند كه استفاده از حداكثر خدمات حقوقي وكيل باعث مي شود تا كار شما راحت تر و سريع تر پيگيري شود.

وكيل خوب بايد نسبت به عمل مورد وكالت وجدان حرفه اي و تعهد اخلاقي داشته باشد. يعني وكيل بايد در تمامي مراحل رسيدگي و تعقيب پرونده اول از هر چيزي، جانب انصاف را رعايت كند. يك وكيل طلاق خوب حاضر نيست به هر قيمتي و به ازاي لگد مال كردن وجدان اخلاقي و حقوق انساني يك فرد ديگر كه طرف ديگر دعواست خواسته موكل خودش را محقق كند. وكالت فقط يك شغل براي كسب درآمد نيست. بنابراين اقتضاي ساحت وكالت اين است كه وكيل هيچ وقت براي موفقيت در پرونده موكلش باعث تضييع حقوق ديگران نشود.

به طور خلاصه مي توان مزاياي استفاده از وكيل در پرونده طلاق را عبارت كرد از:

پيگيري پرونده به نحوي تخصصي و حرفه اي به شكلي كه خيال فرد از انجام به موقع امور آسوده است.
تسريع در روند انجام پرونده و جلوگيري از اتلاف بيهوده وقت.
انتخاب بهترين راه براي حصول نتيجه مورد نظر.
تضمين بهتر حق و حقوق مالي و غيرمالي فرد به دليل آگاهي وكيل نسبت به اين حقوق.
جلوگيري از ضرر وزيان ملي.
عدم مواجهه زوجين با يكديگر يا مواجهه كمتر در روند رسيدگي به پرونده.
نكات مهم در انتخاب وكيل طلاق
يكي از سوالاتي كه براي افراد پيش مي آيد، اين است بهترين وكيل طلاق در تهران را چگونه پيدا كنيم؟ براي پيدا كردن بهترين وكيل طلاق در تهران نكات ذيل را مطالعه كنيد:

اولين نكته اي كه در انتخاب وكيل طلاق مناسب بايد به آن توجه نمود، بررسي تخصص ايشان مي باشد. حتما وكيلي را انتخاب كنيد كه تخصص او دعاوي خانواده و طلاق باشد. به اين نكته توجه داشته باشيد كه شما طلبكار نيستيد يا اين كه براي دفاع از خودتان در برابر جرمي خاص نياز به وكيل نداريد. قصد شما طلاق است. پس نياز به وكيل طلاق داريد تا تمامي موارد قانوني و دعاوي خانوادگي را بداند و به تمام مراحل رسيدگي به پرونده در دادگاه آگاهي داشته باشد. مي توانيد براي انتخاب بهترين وكيل طلاق در تهران ابتدا نزد چند وكيل متخصص خانواده مشاوره كسب كنيد.
شما بايد براي پاسخگويي به سوالات بسيار زيادي كه توسط وكيل طلاق مطرح مي شود، آماده گي داشته باشيد. اطلاعات پايه و ابتدايي خود را در خصوص مدت ازدواج، اسم و سن فرزندان، تغييرات، شغل، فعاليت و … در اختيار وكيل خود قرار دهيد. براي اين كه وكيل طلاق بتواند به درستي روند پرونده را پيش ببرد، بايد اطلاعات كافي و لازم را بدست آورد.
ممكن است با وكيلي مواجه شويد كه از تجربه كاري خوبي برخوردار باشد. اما شما از نحوه برخورد ايشان خوشتان نيايد. وكيل خوب كسي است كه شما با او احساس راحتي داشته باشيد. زيرا بايد در مورد موارد و اتفاقات خاصي با وي ساعت ها گفتگو نماييد.
انتخاب يك وكيل طلاق خوب چه مزايايي دارد؟
تمام مراحل طلاق بايد تحت نظر وكيل طلاق انجام شود تا افراد بتوانند در كمترين زمان ممكن بتوانند آنها را طي كنند. حتي مي توانند با حضور وكيل خود نيلز به حضور خود را رفع كنيد و در دادگاه حضور پيدا نكنند. ساير مزاياي حضور يك وكيل طلاق در دادگاه را مي توان به مواردي نظير:

تنظيم دادخواست مربوط به طلاق كه بسيار مهم است و مي‌تواند كل فرايند دادرسي را تحت تاثير قرار دهد؛ در واقع در صورتي كه اين دادخواست ناقص يا به صورت اشتباه تنظيم شود، زمان رسيدگي را طولاني مي‌كند و حتي ممكن است نتايج را طوري صورت دهد كه به حق خود نرسيد. اين دادخواست مي‌تواند در توافقات بعدي كه با دادگاه يا طرف مقابل خواهيد داشت تاثير بگذارد. يك وكيل طلاق توافقي متخصص مي‌تواند با اشرافي كه به قانون و آثار آن دارد، بهترين دادخواست را ارائه كند.
حضور وكيل طلاق توافقي از طولاني و خسته‌كننده شدن روند دادرسي جلوگيري مي‌كند.
باعث مي‌شود بيشترين منفعتي كه ممكن است را از دادخواهي ببريد.
اگرچه حضور وكيل طلاق توافقي مستلزم پرداخت حق الوكاله است، اما با مزايايي كه براي شما خواهد داشت و جلوگيري از هزينه‌هاي اضافه در آينده، بسيار بهتر است.
نيازي به حضور زوجين در دادگاه رفع مي‌شود.
همانطور كه گفته شد شما با داشتن بهترين وكيل طلاق در تهران مي توانيد به راحتي به آن نتيجه دلخواه در پروندتان برسيد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۱ خرداد ۱۴۰۲ساعت: ۱۱:۱۵:۴۰ توسط:mobina موضوع: نظرات (0)

ويژگي هاي يك وكيل خوب چيست؟


در وهله اول به عنوان يكي از ويژگي هاي يك وكيل خوب ابتدا بايد اشاره كرد به اين كه يك وكيل خوب بايد يك روانشناس خوب نيز براي موكل خود باشد. تا بتواند موكل با مراجعه كننده خود را از نظر رواني تحليل كند و با داشتن فن سخنراني تلفيق دهد و اعتماد به نفس را هم به عنوان يك لازمه براي كار خود مورد استفاده قرار بدهد. از يكسري ويژگي هاي يك وكيل خوب مي توان به موارد زير اشاره كرد:
روابط اجتماعي بالا: وكلا بايد روابط اجتماعي بالايي در زمينه كاري خود داشته باشند و يك شنونده خوب و يك گوينده عالي باشند. در مواردي نظير اين كه موكل در مورد پرونده خود صحبت مي كند، يك وكيل خوب بايد به دقت حرف هاي آن را گوش دهد تا بتواند به جزئيات مهم دست پيدا كند. زيرا در بعضي از مواقع ممكن است موكل از گفتن بعضي جزئيات خودداري كند و اين امر برعهده فن بيان و روابط اجتماعي بالاي وكيل بستگي دارد كه به موكل خود اين اطمينان را بدهد تا او بتواند راجع به تمام جزئيات با آن صحبت كند. علاوه بر آن داشتن يك روابط بالا و فن بيان خوب مي تواند به وكلا در دادگاه ها براي مقاومت آن چه در قبال قاضي و چه وكيل طرف مقابل مي تواند نتيجه را به كل تغيير بدهد.
داشتن اطلاعات بروز و كاربردي: با گذشت زمان شرايط زندگي عوض شده و در نتيجه قوانين نيز تغيير كرده اند. در نتيجه اطلاعات قديمي ديگر كاربرد چنداني ندارد. براي اين كه يك وكيل بتواند كار خود را به خوبي انجام بدهد نيازمند به روز كردن اطلاعات خويش دارد. وكلا نيازمند دانستن تبصره هاي جديد و تغييراتي هستند كه در قانون انجام گرفته است. اگر با دانسته هاي قبلي بخواهند براي پرونده اقدام كنند امكان دارد كه در پرونده هاي خود موفق نشوند.
تسلط داشتن بر تمام قوانين: وكيل مجرب به شخصي گفته مي شود كه بر تمام قوانين آن كشور تسلط كامل را داشته باشد تا بتواند پرونده موكل را به بهترين صورت مورد بررسي قرار بدهد. اگر وكلا تسلط كامل بر تمام قوانين را نداشته باشد در حل كردن پرونده موكل به شكل مي خورد و حتي امكان دارد كه پرونده آن نتيجه مطلوب را كسب نكند پس داشتن اطلاعات كامل وكيل راجع به قوانين بسيار حائز اهميت مي باشد.
دقيق بودن آن در تمام موارد: يكي از ويژگي هاي بسيار مهم يك وكيل خوب دقت بالاي آن مي باشد.يك وكيل خوب بايد به تمام جزئيات پرونده شما دقت كند تا بتواند براي حل كردن آن ها به بهترين و آسان ترين روش اقدام كند. در صورتي كه وكيلكورد نظر دقت بالايي در بررسي پرونده شما نداشته باشد امكان دارد اطلاعات مهمي را از پرونده شما ناديده بگيرد و مانعي بر سر راه موفقيت پرونده شما ايجاد كند. دقيق و نكته سنج بودن وكيل شما مقدمه اي بر موفقيت و سرعت بالاي حل پرونده شما خواهد بود.
رك بودن و داشتن صداقت: يك وكيل خوب هرگز بر توانايي هايي كه دارد اغراق نمي كند، بلكه به موكل خود قول 100 درصد براي حل شدن پرونده نمي دهد. يك وكيل خوب تمام جزئيات و حقايق را بدونه هيچگونه پنهان كاري با موكل خود درميان مي گذارد و او را از تمام شرايط آگاه مي كند. وكلا نتايج و تغييرات حاصل از پرونده موكل چه مثبت باشد چه منفي با موكل خود در ميان مي گذارند. صداقت يك وكيل باعث مي شود كه اميد يا ترس واهي در مورد مشكل ايجاد نشود و موكل با شرايط واقعي پرونده روبه رو شود.
يك وكيل خوب امين است: يكي از ويژگي هاي بسيار مهم وكيل خوب امين و رازدار بودن آن مي باشد. شما تمام اطلاعات خصوصي خود را در اختيار وكيل خود قرار مي دهيد، بنابراين بايد در انتخاب يك وكيل خوب توجه ويژه اي شود. در صورتي كه وكيل شما امين و مورد اعتماد نباشد شما دچار مشكلات بزرگي خواهيد شد. يك وكيل خوب بايد رازها و سخنان موكل خود را مانند يك اسرار خود حس بنمايد و از بازگو كردن آنها براي اشخاص ديگر
چگونه بهترين وكيل در شيراز را انتخاب كنيم؟
اين سوال كه چگونه مي توانيم يك وكيل خوب در شيراز را پيدا كنيم؟ پاسخ دقيقي ندارد. چرا كه وكيل متخصص، مجرب و داراي دانش علمي بالا وكيلي است كه سال ها در زمينه هاي حقوقي و‌كيفري مطالعه داشته و دانش خود را با قوانين‌ روز يكي كرده است و به همين دليل در پرونده هاي خود توانسته به خوبي و از راه قانوني حقوق موكل خود را به طور كامل دريافت نمايد و از حق وي به خوبي دفاع كند. براي داشتن يك انتخاب خوب و براي كسب اطلاعات بيشتر به مقاله بهترين وكيل شيراز مراجعه كنيدخودداري كند. هنگام انتخاب يك وكيل خوب به تمام اين موارد توجه كنيد.
در انتخاب يك وكيل بايد به چه نكاتي دقت كنيم؟
براي انتخاب وكيل مورد نظر خود بايد نكاتي را در نظر داشته باشيد. كه رعايت اين نكات به شما كمك مي‌كند تا با آگاهي و اطلاعات كامل، فرد متخصص و مناسبي را براي موضوع مورد نظر خود انتخاب كنيد. اگر در زمينه مطالب حقوقي آگاهي نداريد، مي‌توانيد با مشورت كارشناسان حقوقي، فردي را انتخاب كنيد كه به‌ جهت تسلط بر قوانين و تجربه كافي بتواند به شما كمك كند.
اين نكته را در نظر داشته باشيد كه مي‌توانيد براي دعاوي حقوقي، از وكيلي كمك بگيريد كه در مسائل حقوقي تبحر بيشتري دارد. به دليل اينكه بعضي از وكلا درطول سال‌هاي وكالت خود، ممكن است پرونده‌هايي را قبول كنند كه صرفاً حقوقي باشد، به همين جهت مهارت و تجربه آن‌ها در زمينه دعاوي و امور حقوقي بيشتر است. در مقابل بعضي از وكلا در مسائل كيفري تخصص دارند. زيرا اكثر پرونده‌هاي آن‌ها در زمينه جرائم كيفري بوده‌ است. با اين روش مي‌توانيد درخصوص موضوعي كه به وكيل واگذار كرده‌ايد، اطمينان كامل داشته باشيد. زيرا او پرونده‌هاي فراواني مشابه پرونده شما داشته و در اين حوزه مهارت زيادي كسب كرده ‌است.
در بسياري از موارد تبليغات بيش از اندازه در خصوص برخي از وكلا به تنهايي قابل اعتماد براي انتخاب وكيل مدنظر شما نمي باشد. بنابراين بهتر است انتخاب خود را صرفا براساس چنين تبليغاتي متمركز نكنيد. راهكارهاي بهتري وجود دارد و آن اين است كه شما مي توانيد به كانون وكلاي دادگستري مراجعه كنيد و در مورد سابقه وكيلي كه قصد انتخاب آن را داريد مطلع شويد. سن و جنسيت وكيل ملاك و معيار مناسبي براي خوب بودن يا بد بودن آن وكيل نيست. گاهي اوقات يك وكيل تحصيل كرده جوان مي تواند از يم وكيل سالخورده و به ظاهر با تجربه به كار شما بيايد. پس بهتر است در انتخاب خود وكيل مجرب نگاه غرض ورزانه را از خود دور نماييم.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۱ خرداد ۱۴۰۲ساعت: ۱۰:۵۸:۳۹ توسط:mobina موضوع: نظرات (0)

معيارهاي انتخاب وكيل خوب در اصفهان


يكي از سوالاتي كه ممكن است به وجود بي آيد اين است كه چگونه بهترين وكيل اصفهان را پيدا كنيم؟ در واقع انتخاب بهترين وكيل در اصفهان كاري دشوار و حساس است، چرا كه هر يك از وكلا رزومه متفاوتي دارند و هر كدام متخصص در حوزه هاي مختلف مي باشند. برخي از وكلا به صورت ويژه در زمينه ملكي فعاليت مي كنند و پيگيري پرونده هاي مرتبط با املاك و زمين را برعهده مي گيرند. از اين رو براي حل مشكلات ملكي مي توانيد به بهترين وكيل ملكي در اصفهان مراجعه كنيد. يك سري معيارها براي انتخاب بهترين وكيل وجود دارد كه نياز است به آنها دقت شود تا از هر گونه پشيماني جلوگيري شود.
۵ معيار مهمي كه يك وكيل خوب در اصفهان بايد داشته باشد:
از مهمترين خصوصيت هاي يك وكيل، مورد اعتماد بودن است. چرا كه وكيل بايد محرم اسرار موكل باشد، در نتيجه مي بايست واجد شرايط اخلاقي نظير صداقت، درستكاري، امانت داري، احساس مسئوليت و … باشد.
يك وكيل خوب در اصفهان ابتدا مي بايست موكل را درك كند و يك رابطه خوب و مفيد با او برقرار كند. در نتيجه بايد مهارت هاي كلامي، شنيداري و ارتباطي خوبي داشته باشد تا هم با موكل خود ارتباط موثري برقرار كند و هم در دادگاه تاثيرات لازم را بر قاضي بگذارد و او را با تحليل هاي خود قانع كند.
يك وكيل خوب در شرايطي كه از ابتدا به اين نتيجه برسد كه مطالبه موكل به نتيجه مطلوب نمي رسد، با وعده هاي دروغين موكل خود را اميدوار نمي كند و واقعيت را با او در ميان مي گذارد.
توانايي تفكر انتقادي از ويژگي هاي بهترين وكيل اصفهان است. بدين معني كه بايد بتواند مسائل را به شكل منطقي و زنجيروار دنبال كند تا موارد ضعف را در تحليل ها و استنادات خود تشخيص و برطرف كند.
بهترين وكيل در شهر اصفهان مي بايست اين قدرت ذهني را داشته باشد كه موكل خود را متقاعد سازد كه به حرف هايش عمل كند و يا بتواند طرف مقابل را به قبول مذاكره دعوت كند.
انواع تخصص هاي وكيل دادگستري اصفهان
يك وكيل رسمي دادگستري در اصفهان با كسب پروانه وكالت و همچنين عضويت در كانون وكالت اشخاص حقيقي، حقوقي، دولتي يا غيردولتي مي توانند در دفاع از موكل خود در دادگاه ها و مراجع قضايي حضور داشته باشند. همانطور كه گفتيم وكلا در زمينه هاي خاصي داراي تخصص هستند و مردم با توجه به نوع تخصص وكيل و مورد پرونده خود به وكيل مراجعه مي كنند.
انواع تخصص هاي وكيل عبارتند از:
وكيل خانواده: وكيل خانواده در اصفهان اطلاعات دقيق و كاملي از حقوق و مقررات خانوادگي دارد و به خوبي به امور خانوادگي رسيدگي مي نمايد و از حقوق ضايع شدن اعضاي خانواده دفاع مي كند.
وكيل ملكي: انجام معاملات ملكي و خريد و فروش در حوزه املاك به تخصص و دانش نياز دارد. كمي كوتاهي در اين حوزه موجب سوء استفاده كلاهبرداران مي شود و مشكلات مالي بسياري را براي افراد به وجود مي آورد.
وكيل كيفري: پيگيري پرونده هاي مرتبط به جرم و جنايت حساسيت هاي خاص خود را دارد و نيازمند پيگيري هاي دقيق و آگاهانه است. وكيل كيفري در اصفهان دانش كاملي در حوزه پرونده هاي سرقت، كلاهبرداري، آدم ربايي، قتل و ... دارند. در صورتي كه پرونده كيفري داريد راهكار مناسب و كاربردي مراجعه به بهترين وكيل كيفري اصفهان است.
وكيل چك و سفته: وكيل چك و سفته در اصفهان اطلاعات كاملي از قوانين چك و سفته دارد و با تسلط در اين حوزه مي تواند در راستاي حقوق از دست رفته موكل خود اقدامات قانوني را انجام دهد.
وكيل مهاجرت: مهاجرت به كشورهاي ديگر نيازمند اطلاع از قوانين و شرايط زندگي در آن كشور است. هر كشوري قوانين به خصوصي دارد كه وكيل مهاجرت در اصفهان به خوبي از آنها مطلع است و در زمينه دفاع از حقوق مهاجرين و اخذ تابعيت اقدامات لازم را انجام مي دهد.
وكيل امور قراردادها: تنظيم قرارداد ميان دو شخص به اطلاعات كامل حقوقي جهت تنظيم قرارداد نياز دارد. وكيل متخصص در امور قراردادها در شهر اصفهان به افرادي كه در اين زمينه به كمك و راهنمايي نياز دارند، كمك مي كند تا از بروز خسارت و كلاهبرداري ها جلوگيري شود.
وكيل شركتي: وكيل متخصص در امور شركت ها به خوبي از امور مرتبط با شركت تضامني، مسئوليت محدود و ... مطلع هستند و راهنمايي هاي لازم را به موكل خود ارائه مي دهند.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۱ خرداد ۱۴۰۲ساعت: ۱۰:۵۲:۴۶ توسط:mobina موضوع: نظرات (0)

حق و حقوق زن باردار در زمان طلاق توافقي


زماني كه زن و مرد هر دو راضي به طلاق باشند ولي زن باردار باشد، دادگاه بعد از مشاوره و عدم توافق بين زوجين، اجازه طلاق را صادر مي كند. اگر زوجين درخواست طلاق توافقي داشته باشند، زوج بايد تمام حقوق مالي زوجه را پرداخت كند. براي درخواست طلاق بهتر است از بهترين وكيل طلاق در تهران كمك بگيريد. اگر زني كه از شوهرش طلاق مي‌ گيرد، باردار باشد. بايد عده بارداري نگه دارد. يعني اگر در ماه اول بارداري باشد عده او هشت ماه و يا اگر در ماه هشت بارداري باشد عده او يك ماه است.
حقوق زن باردار، حضانت و ملاقات طفل در طلاق توافقي بر اساس توافق طرفين است. بين درخواست طلاق توافقي زن باردار و غير باردار تفاوتي وجود ندارد و شرايط طلاق توافقي براي هر دو يكسان است. تنها موضوع مهم درمورد طلاق توافقي زن باردار، نحوه بارداري، حقوق مالي زن باردار و هزينه هاي فرزند است كه بايد مشخص و تعيين شود. همچنين در صيغه طلاق بايد مشخص شود كه حضانت و قيموميت طفل پس از تولد بر عهده پدر يا مادر است، در واقع كليه حقوق مالي زن باردار در صيغه طلاق قيد شود.
در طلاق توافقي در دوران عقد نفقه به زن تعلق مي گيرد؟
سوالي كه هنگام طلاق براي بسياري از خانم ها پيش مي آيد، اين است كه در طلاق توافقي چه چيز هايي به زن تعلق مي گيرد؟ در واقع بايد گفتكه در فاصله عقد تا شروع زندگي مشترك، نفقه به زوجه در صورتي تعلق مي‌ گيرد كه زوجه خود را براي شروع زندگي آماده اعلام كرده باشد و مرد از بردن زن به خانه مشترك و شروع زندگي زناشويي خودداري كند. اگر زوجه اين حق را داشته باشد، بايد نفقه خود را دريافت كند. طبق ماده ۱۱۰۶ قانون مدني در عقد دائم نفقه زن به عهده شوهر است. طبق قانون، اگر زوج شرايط لازم را براي شروع زندگي مشترك فراهم كرده باشد و زوجه بدون دليل موجه حاضر به شروع زندگي زناشويي نباشد، در اين صورت زن نفقه نمي گيرد.
در چه مواردي مهريه به زن تعلق نمي گيرد؟
بعضي افراد بر اين باورند كه اگر زن درخواست طلاق بدهد، مهريه به او تعلق نمي گيرد. اما اين موضوع كاملا نادرست است و مهريه از زمان عقد به زن تعلق مي گيرد. اما نوع دريافت مهريه متفاوت خواهد بود كه به نوع ثبت آن در سند ازدواج بستگي دارد كه عندالمطالبه باشد يا عندالاستطاعه. اگر عندالمطالبه باشد، هر زمان كه زن درخواست مهريه بدهد، مي توان مهريه را دريافت كند. اما اگر عندالاستطاعه باشد، مهرهي زماني به زن تعلق مي گيرد كه مرد توانايي مالي لازم براي پرداخت مهريه را داشته باشد.
اگر چه مهريه از حقوق زن در زمان طلاق مي باشد اما در شرايطي هم ممكن است به او تعلق نگيرد. اين شرايط شامل:
– در صورتي كه مهريه اي بين زوجين مشخص نشده باشد و زن فوت كند، مهريه به او و ورثه اش تعلق نخواهد گرفت.
– فسخ عقد نكاح به هر دليلي در زماني كه نزديكي بين زن و مرد اتفاق نيفتاه باشد.
– در صورتي كه عقد بين زوجين باطل شود، مهريه به زن تعلق نخواهد گرفت. البته به شرطي كه رابطه زناشويي اتفاق نيفتاده باشد. ار در زمان عقد يا نامزدي رابطه زناشويي بين زوجين صورت نگرفته باشد، مقدار مهريه نصف مقدار اصلي خواهد بود.
حقوق زن در طلاق توافقي
در طلاق توافقي زنان حقوق بسياري دارند، اما مهم ترين آن ها مهريه، نفقه، جهيزيه و حضانت فرزندان است كه در ادامه مطلب به آن مي پردازيم:
مهريه:
مهريه يكي از مسائل مهم حقوقي زن در طلاق توافقي است. جهيزيه عندالمطالبه مي باشد. در مهريه عندالمطالبه زن هر زمان كه بخواهد، مي تواند مهريه خود را مطالبه كند و مرد موظف به پرداخت آن است. اما در مهريه عندالاستطاعه اگر مرد توانايي مالي داشته باشد، موظف است مهريه را به زن بپردازد. در صورت طلاق توافقي، مهريه طبق توافق زوجين به زوجه پرداخت مي شود. ممكن است توافق كرده باشند كه تمام يا بخشي از مهريه را يك جا يا به صورت اقساط پرداخت كنند.
معمولا مهريه در طلاق توافقي در مقابل حق طلاق مرد است. براي مثال مرد مي تواند به زن بگويد كه از تمام يا قسمتي از مهريه خود صرف نظر كند تا به او حق طلاق بدهد. در طلاق توافقي، زوجه معمولا مهريه خود را كامل دريافت نمي كند. براي سرعت بخشيدن به روند اين پرونده، بهتر است از بهترين وكيل طلاق توافقي در تهران كمك بگيريد.
نفقه:
نفقه هزينه معمول زندگي است و شامل كليه هزينه هاي زندگي مانند خوراك، پوشاك، دارو و درمان و غيره مي شود. عدم پرداخت نفقه مشمول مجازات مي باشد. در طلاق توافقي نفقه فقط شامل نفقه جاري مي شود و شامل نفقه گذشته نمي شود. نفقه نوعي حقوق مالي است كه بر حسب شئون اجتماعي و خانوادگي زوجه تعيين مي‌ شود. زن بر اساس حقوق خود مي تواند تمام يا قسمتي از نفقه را ببخشد تا مرد راضي به طلاق توافقي شود. پرداخت نفقه مانند مهريه به توافق بين زوجين بستگي دارد.
جهيزيه:
جهيزيه وسايل و اموالي است كه زوجه خريداري مي كند و در ابتداي زندگي مشترك به خانه خود مي برد و شوهر حقي بر آن ندارد. تمام حق و حقوق جهيزيه متعلق به زن است. در صورت طلاق توافقي، تصميم گيري در مورد جهيزيه بر اساس توافق زوجين است. در صورتي كه ارزش مالي جهيزيه ۲۰ ميليون تومان باشد، دادخواست زوجه به شوراي حل اختلاف ارجاع مي شود و در صورتي كه از اين مقدار بيشتر شود، زوجين بايد به دادگاه خانواده مراجعه كنند.
اگر ليست جهيزيه امضا شده توسط شهود موجود نباشد، بايد به سراغ فاكتورهاي خريد برويد. دادگاه براي رسيدگي به استرداد جهيزيه تشكيل جلسه مي دهد و به اظهارات طرفين رسيدگي مي كند. در صورتي كه تقاضاي جهيزيه زوجه مورد موافقت زوج قرار گيرد، بايد جهيزيه را به زوجه مسترد كند.
حضانت فرزندان:
در جلسه دادگاه، هر دو نفر اعلام مي كنند كه قصد نگهداري فرزند خود را دارند، اما حضانت فرزند توسط مادر داراي محدوديتي است، يكي از اين محدوديت ها، سن فرد است. اگر زوجه بالاي هفتاد سال باشد، نمي تواند حضانت فرزند زير هجده سال خود را بپذيرد.
در زمان طلاق اگر فرزند پسر باشد، فقط از هفت سالگي تا پانزده سالگي مي تواند نزد پدر بماند و اگر فرزند دختر باشد، طبق قوانين حقوقي، او فقط از هفت سالگي تا نه سالگي مي تواند با پدرش زندگي كند. فرزندان بعد از رسيدن به سن شرعي مي توانند خودشان تصميم بگيرند كه پيش پدر يا مادرشان بمانند.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۱ خرداد ۱۴۰۲ساعت: ۱۰:۴۴:۰۲ توسط:mobina موضوع: نظرات (0)

طلاق غيابي چيست؟ + تاثير وكيل در طلاق غيابي

در اين شرايط نيازي به موافقت مرد براي طلاق نيست و اگر هم مرد در داگاه حضور نداشته باشد، دادگاه حكم طلاق غيابي زن را صادر مي كند. براي انجام مراحل قانوني و سرعت در روند پرونده، بهتر است بهترين وكيل طلاق در تهران را انتخاب كنيد. در اين مطلب قصد داريم همه چيز درباره طلاق غيابي از طرف زن را در اختيارتان قرار دهيم.

اگر در طلاق توافقي هر دو طرف در جلسه حضور داشته باشند و دلايل طلاق آن ها بررسي شود، حكم صادره را طلاق توافقي مي گويند. از طرف ديگر، در صورت غيبت يكي از طرفين در جلسه، طلاق غيابي صورت مي گيرد. تصميم غيابي به وضعيتي گفته مي شود كه يك مرد يا يك زن درخواست مورد نظر را ارائه كند. اگر اين درخواست به طرف مقابل نرسيده و در عين حال محكوم شده باشد، حكم غيابي صادر مي شود. اين تصميم به مدت بيست روز قابل بررسي و تجديد نظر است. در اين مطلب قصد داريم همه چيز درباره طلاق غيابي از طرف زن را در اختيارتان قرار دهيم.

شرايط طلاق غيابي از طرف زن
طبق قانون حق طلاق در اختيار مردان است. به همين دليل است كه زنان تنها در صورت ارائه دلايل مساعد به دادگاه مي توانند از شوهر خود طلاق بگيرند. طلاق غيابي نيز از اين قاعده مستثني نيست; به اين معناست كه طلاق از طرف زوجه تنها در شرايطي امكان پذير است كه زوجه بتواند دلايل قانوني را به دادگاه ارائه دهد. با اين شرايط طلاق غيابي از همسر خارجي نيز امكان پذير است. اين شرايط شامل:

در صورت غيبت مرد در چهار سال، زن مي تواند از دادگاه تقاضاي طلاق كند و در اين صورت دادگاه پس از طي مراحل قانوني در غياب مرد حكم به طلاق غيابي مي دهد.
اگر مرد به مدت 6 ماه نفقه اي به همسر خود نداده باشد، زن مي تواند به دادگاه مراجعه كند و نفقه اش را مطالبه كند. اگر با وجود صدور حكم پرداخت نفقه، مرد باز هم نفقه اي پرداخت نكند، دادگاه مي تواند حكم طلاق را صادر كند.
اگر زن در زندگي مشترك با عسر و حرج مواجه شود، مي تواند از دادگاه تقاضاي طلاق كند. عسر و حرج شامل مواردي مانند: اعتياد مرد، ترك زندگي خانوادگي، ضرب و شتم زن و يا هر نوع آزار و اذيتي مي باشد. در چنين شرايطي اگر مرد در دادگاه حضور پيدا نكند، دادگاه حكم طلاق غيابي زن را صادر مي كند.
تاثير وكيل در طلاق غيابي
وجود يك وكيل خوب مي تواند در هر زمينه اي از امور حقوقي مفيد باشد. از آن جايي كه قوانين مدني دائما در حال تغيير و تحول هستند، حضور يك فرد آشنا با اخبار موثر خواهد بود. به خصوص كه دادگاه ها با فضايي آشفته و شلوغ همراه است كه پيچيدگي پرونده هاي حقوقي را بسيار بيشتر مي كند. همچنين حضور فردي كه بتواند از طرف ما در دادگاه حضور داشته باشد، كمك زيادي به پيش برد امور مي كند.

تكليف مهريه در طلاق غيابي
مهريه يكي از حقوق زن در نكاح است و هرگز نمي توان آن را از او سلب كرد، مگر با اختيار خودش. طلاق غيابي اعم از اينكه دادخواست طلاق از طرف مرد باشد يا زن، حقوق مالي زن اعم از مهريه، نفقه بر دوش مرد خواهد بود. قانون اكيدا اصرار دارد كه تا زماني كه حقوق مالي زوجه پرداخت نشده و يا تعيين تكليف نشده، طلاق ثبت نشود. از اين پس در صورتي كه مرد مفقودالاثر باشد و از محل سكونت وي اطلاعي در دست نباشد، دادگاه مي تواند در اموال او از قبيل اموال غير منقول، زمين، خودرو و به طور كلي اموال منقول و غيرمنقول توقيف و به اين ترتيب مهريه زن و ساير حقوق را بپرداز.

نكات مهم در مورد عسر و حرج
وقتي دادگاه تشخيص بدهد كه زندگي زن غيرقابل تحمل و سختي دارد، مي تواند حكم طلاق را صادر كند. با اين حال، بعضي از قضات ممكن است خودسرانه عمل كنند. مثلاً قاضي مي تواند خيلي سريع در مورد طلاق تصميم نهايي بگيرد. اما قاضي ديگري با همين شرايط نظر مخالفي داشته باشد. اين نكات شامل:

ثبت شرط عقدنامه: زوجين مي تواند با شروطي كه مخالف با اقتضاي عقد است را در ضمن عقد ازدواج بيان كنند. به اين معنا كه طرفين هر شرطي را كه نامشروع و غيرقانوني نيست را در عقد خود نام برده و آن را در عقد نامه ثبت كنند. براي مثال زن مي‌ تواند شرط كند كه در صورت بروز خيانت يا بد رفتاري از طرف شوهر، بتواند به دادگاه مراجعه كرده و با اثبات شرايط به وجود آمده، تقاضاي طلاق غيابي كند. اگر مرد شروطي كه در عقدنامه ذكر شده را پذيرفته باشد، در صورت تخلف دادگاه به زن اين حق را مي دهد كه تقاضاي طلاق داشته باشد.

اثبات ادعا در دادگاه توسط زن: زن براي اثبات ادعاي عسر و حرج بايد شرايط زندگي زناشويي خود را در معرض تحليل و تشخيص دادگاه قرار دهد. اگر بتواند درخواست خود را توجيه و اثبات كند، مي توان نتيجه گرفت كه قادر به ادامه زندگي با شريك زندگي خود نيست. اما اين درخواست يكي از سخت ترين مواردي است كه يك زن براي طلاق با آن مواجه است. او بايد براي كمك به روند اثبات ادعاي خود اقدام قانوني عليه زوجين انجام دهد.

صدور راي نهايي توسط دادگاه: در مورد حق طلاق بايد به نكته ديگري نيز اشاره كرد. اينكه زن فقط مي تواند در ضمن عقد نكاح يا از طريق عقد مستقل از همسر خود وكالت طلاق بگيرد. بايد در نظر داشت كه اين مجازات مستلزم موافقت تصميم دادگاه است. بنابراين زن به هيچ وجه نمي تواند در خواست طلاق بدهد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۱ خرداد ۱۴۰۲ساعت: ۱۰:۱۸:۳۹ توسط:mobina موضوع: نظرات (0)

طلاق غيابي چيست؟ + تاثير وكيل در طلاق غيابي


در اين شرايط نيازي به موافقت مرد براي طلاق نيست و اگر هم مرد در داگاه حضور نداشته باشد، دادگاه حكم طلاق غيابي زن را صادر مي كند. براي انجام مراحل قانوني و سرعت در روند پرونده، بهتر است بهترين وكيل طلاق در تهران را انتخاب كنيد. در اين مطلب قصد داريم همه چيز درباره طلاق غيابي از طرف زن را در اختيارتان قرار دهيم.
اگر در طلاق توافقي هر دو طرف در جلسه حضور داشته باشند و دلايل طلاق آن ها بررسي شود، حكم صادره را طلاق توافقي مي گويند. از طرف ديگر، در صورت غيبت يكي از طرفين در جلسه، طلاق غيابي صورت مي گيرد. تصميم غيابي به وضعيتي گفته مي شود كه يك مرد يا يك زن درخواست مورد نظر را ارائه كند. اگر اين درخواست به طرف مقابل نرسيده و در عين حال محكوم شده باشد، حكم غيابي صادر مي شود. اين تصميم به مدت بيست روز قابل بررسي و تجديد نظر است. در اين مطلب قصد داريم همه چيز درباره طلاق غيابي از طرف زن را در اختيارتان قرار دهيم.
شرايط طلاق غيابي از طرف زن
طبق قانون حق طلاق در اختيار مردان است. به همين دليل است كه زنان تنها در صورت ارائه دلايل مساعد به دادگاه مي توانند از شوهر خود طلاق بگيرند. طلاق غيابي نيز از اين قاعده مستثني نيست; به اين معناست كه طلاق از طرف زوجه تنها در شرايطي امكان پذير است كه زوجه بتواند دلايل قانوني را به دادگاه ارائه دهد. با اين شرايط طلاق غيابي از همسر خارجي نيز امكان پذير است. اين شرايط شامل:
در صورت غيبت مرد در چهار سال، زن مي تواند از دادگاه تقاضاي طلاق كند و در اين صورت دادگاه پس از طي مراحل قانوني در غياب مرد حكم به طلاق غيابي مي دهد.
اگر مرد به مدت 6 ماه نفقه اي به همسر خود نداده باشد، زن مي تواند به دادگاه مراجعه كند و نفقه اش را مطالبه كند. اگر با وجود صدور حكم پرداخت نفقه، مرد باز هم نفقه اي پرداخت نكند، دادگاه مي تواند حكم طلاق را صادر كند.
اگر زن در زندگي مشترك با عسر و حرج مواجه شود، مي تواند از دادگاه تقاضاي طلاق كند. عسر و حرج شامل مواردي مانند: اعتياد مرد، ترك زندگي خانوادگي، ضرب و شتم زن و يا هر نوع آزار و اذيتي مي باشد. در چنين شرايطي اگر مرد در دادگاه حضور پيدا نكند، دادگاه حكم طلاق غيابي زن را صادر مي كند.
تاثير وكيل در طلاق غيابي
وجود يك وكيل خوب مي تواند در هر زمينه اي از امور حقوقي مفيد باشد. از آن جايي كه قوانين مدني دائما در حال تغيير و تحول هستند، حضور يك فرد آشنا با اخبار موثر خواهد بود. به خصوص كه دادگاه ها با فضايي آشفته و شلوغ همراه است كه پيچيدگي پرونده هاي حقوقي را بسيار بيشتر مي كند. همچنين حضور فردي كه بتواند از طرف ما در دادگاه حضور داشته باشد، كمك زيادي به پيش برد امور مي كند.
تكليف مهريه در طلاق غيابي
مهريه يكي از حقوق زن در نكاح است و هرگز نمي توان آن را از او سلب كرد، مگر با اختيار خودش. طلاق غيابي اعم از اينكه دادخواست طلاق از طرف مرد باشد يا زن، حقوق مالي زن اعم از مهريه، نفقه بر دوش مرد خواهد بود. قانون اكيدا اصرار دارد كه تا زماني كه حقوق مالي زوجه پرداخت نشده و يا تعيين تكليف نشده، طلاق ثبت نشود. از اين پس در صورتي كه مرد مفقودالاثر باشد و از محل سكونت وي اطلاعي در دست نباشد، دادگاه مي تواند در اموال او از قبيل اموال غير منقول، زمين، خودرو و به طور كلي اموال منقول و غيرمنقول توقيف و به اين ترتيب مهريه زن و ساير حقوق را بپرداز.
نكات مهم در مورد عسر و حرج
وقتي دادگاه تشخيص بدهد كه زندگي زن غيرقابل تحمل و سختي دارد، مي تواند حكم طلاق را صادر كند. با اين حال، بعضي از قضات ممكن است خودسرانه عمل كنند. مثلاً قاضي مي تواند خيلي سريع در مورد طلاق تصميم نهايي بگيرد. اما قاضي ديگري با همين شرايط نظر مخالفي داشته باشد. اين نكات شامل:
ثبت شرط عقدنامه: زوجين مي تواند با شروطي كه مخالف با اقتضاي عقد است را در ضمن عقد ازدواج بيان كنند. به اين معنا كه طرفين هر شرطي را كه نامشروع و غيرقانوني نيست را در عقد خود نام برده و آن را در عقد نامه ثبت كنند. براي مثال زن مي‌ تواند شرط كند كه در صورت بروز خيانت يا بد رفتاري از طرف شوهر، بتواند به دادگاه مراجعه كرده و با اثبات شرايط به وجود آمده، تقاضاي طلاق غيابي كند. اگر مرد شروطي كه در عقدنامه ذكر شده را پذيرفته باشد، در صورت تخلف دادگاه به زن اين حق را مي دهد كه تقاضاي طلاق داشته باشد.
اثبات ادعا در دادگاه توسط زن: زن براي اثبات ادعاي عسر و حرج بايد شرايط زندگي زناشويي خود را در معرض تحليل و تشخيص دادگاه قرار دهد. اگر بتواند درخواست خود را توجيه و اثبات كند، مي توان نتيجه گرفت كه قادر به ادامه زندگي با شريك زندگي خود نيست. اما اين درخواست يكي از سخت ترين مواردي است كه يك زن براي طلاق با آن مواجه است. او بايد براي كمك به روند اثبات ادعاي خود اقدام قانوني عليه زوجين انجام دهد.
صدور راي نهايي توسط دادگاه: در مورد حق طلاق بايد به نكته ديگري نيز اشاره كرد. اينكه زن فقط مي تواند در ضمن عقد نكاح يا از طريق عقد مستقل از همسر خود وكالت طلاق بگيرد. بايد در نظر داشت كه اين مجازات مستلزم موافقت تصميم دادگاه است. بنابراين زن به هيچ وجه نمي تواند در خواست طلاق بدهد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۱ خرداد ۱۴۰۲ساعت: ۱۰:۱۲:۳۷ توسط:mobina موضوع: نظرات (0)

تصرف عدواني چيست؟ + مدارك ضروري براي شكايت تصرف عدواني


تصرف عدواني چيست؟ بايد گفت كه تصرف عدواني طبق ماده 158 قانون آيين دادرسي مدني عبارت است از: ادعاي متصرف سابق ، مطابق بر اينكه ديگري بدون رضايت او، مال غير منقول را از تصرف او درآورده اند و تقاضاي اعاده تصرف اموال خود را مي كند. مثلا اگر شخصي بدون رضايت مستاجر، ملكي را از مستاجر يا موجر تصرف كند، تصرف عدواني ناميده مي شود. در دعاوي تصرف عدواني، داشتن سابقه تصرف در مال كفايت مي كند. ولي در خلع يد اثبات مالكيت فرد لازم است.
اگر شخصي حقوق ديگران را ضايع كند، مجازات قانوني خواهد داشت. در اين شرايط دادگاه فقط به تصرف قبلي رسيدگي مي كند و فرقي نمي كند شما در اين مورد مالك باشيد يا مستاجر. همچنين بايد توجه داشته باشيد كه تصرف عدواني فقط در مورد اموال غير منقول صادق است. اگر شخصي به صورت تصرف عدواني اموال منقول مثل: اتومبيل بپردازد، شامل ماده 158 نخواهد شد.
مهلت شكايت تصرف عدواني چقدر است؟
در قانون براي طرح شكايت تصرف عدواني مهلت مشخصي در نظر گرفته شده است كه با توجه به شرايط و وضعيت فرد ضرر ديده، تعيين مي شود و شكايت كيفري تصرف عدواني عليه آن شخص مطرح مي شود. اگر مالك اصلي تحت كنترل متهم يا به دليلي خارج از اختيار او بوده باشد، نمي تواند شكايت كند. اين مدت از تاريخ رفع مانع محاسبه مي شود و گاهي پيش آمده است كه صاحب مال منقول قبل از انقضاي مهلت مطالبه فوت كرده و دليلي براي صرف نظر از ادعاي تصرف عدواني وجود ندارد. . در نتيجه هر يك از وراث او ظرف مدت 6 ماه از تاريخ فوت حق شكايت دارند.
تصرف عدواني در ملك مشاع چيست؟
يكي از سوال هايي كه براي افراد در تصرف عدواني پيش مي آيد، اين است كه تصرف عدواني در ملك مشاع چيست؟ طبق ماده 167 قانون آيين دادرسي مدني، اگر دو يا چند نفر از ملكي استفاده كنند و بعدا درمورد استفاده از زمين براي هم ديگر مزاحممت ايجاد كنند، دعواي تصرف عدواني مطرح شده و بايد مورد رسيدگي قرار گيرد. در اين موارد بهتر است از بهترين وكيل ملكي در تهران كمك بگيريد.
مدارك ضروري براي شكايت تصرف عدواني چيست؟
علاوه بر پرداخت مبلغي در هر مرحله از شكايت، اسناد و مدارك ديگري نيز براي ساماندهي اين فرآيند تصرف عدواني ضروري است كه اين اسناد به شرح زير است:
كارت ملي
شناسنامه
سند مالكيت: زمان تصرف عدواني حقوقي نيازي به سند مالكيت نيست و شاكي تنها در صورتي مي تواند از سند استفاده كند كه بخواهد سابقه تصرف خود را اثبات كند. در تصرف عدواني كيفري نياز به سند مالكيت رسمي مي باشد.
دلايلي براي اثبات ادعا: شهادت شاهدان يا درخواست استعلام از مراجع مربوطه
رد اتهام تصرف عدواني به چه صورت است؟
به عنوان يك قاعده كلي بايد به اين نكته توجه داشت كه تصرف عدواني كاملا غيرقانوني است و قانون كيفري نيز براي اين امر ضمانت اجرايي دارد. لذا رد اتهام تصرف عدواني در اين گونه موارد يكي از مسائل حياتي براي مردم است. در اين گونه موارد پيشنهاد مي شود از يك وكيل مجرب و متخصص در تصرف عدواني استفاده كنيد تا در مراحل مختلف مراحل قانوني عدم ارتكاب جرم تصرف عدواني را ثابت كنيد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۱ خرداد ۱۴۰۲ساعت: ۰۹:۴۹:۵۳ توسط:mobina موضوع: نظرات (0)

مراحل رسيدگي به شكايت كيفري در دادگاه به چه صورت است؟


تحقيقات مقدماتي پس از طرح شكايت كيفري براي دعاوي كيفري، پرونده در دادسرا صورت مي پذيرد. لزوما در اين مرحله جلسه اي صورت نمي گيرد و حتي ممكن است كه دادستان و داديار و بازپرس، طرفين را به صورت جداگانه اي احضار كنند و به استناد مدارك و ادله ي ارائه شده رسيدگي كنند و همينطور رأي مورد نظر خود را صادر كنند. اگر در اين مرحله، تحقيقات مقدماتي مقام رسيدگي را قانع كند كه جرمي واقع شده است، در اين صورت كيفرخواست توسط دادستان تنظيم گرديده و به دادگاه صالح ارسال مي گردد.
از اين قسمت به بعد شكايت، پرونده توسط قاضي دادگاه مورد بررسي قرار مي گيرد و رسيدگي مقدماتي دادسرا صرفه به منظور جمع آوري ادله ي مورد نياز و رد پرونده هايي است كه ادله ي كافي ندارد و اين دادگاه است كه در نهايت در مورد واقع شدن و يا واقع نشدن جرم نظر نهايي را مي دهد. پس از ورود پرونده به مرحله ي دادگاه و تعيين وقت رسيدگي، جلسه ي دادرسي يا حضور طرفين تشكيل مي شود.
قاضي دادگاه با توجه به تحقيقات دادسرا و گزارش دادگستري و با اخذ اقرار طرفين و شهادت شهود به پرونده ورود مي يابد. درصورتي كه قاضي دادگاه تحقيقات صورت گرفته توسط دادسرا را ناقص بداند يا موارد جديدي درمورد پرونده كشف كند، پرونده را جهت تكميل تحقيقات به دادسرا ارجاع مي دهد يا خود به منظور تكميل تحقيقات اقدام مي كند. آرايي كه توسط قضات صادر مي گردد به جز مواردي معدود كه قابل اعتراض و تجديد نظر مي باشند.
با توجه به مطالب گفته شده پرونده هايي حساسي مثل پرونده هاي مربوط به دعاوي كيفري نيازمند دانش و حساسيت بسياري مي باشند كه در تمام اين مراحل گفته شده افراد با استفاده از يك وكيل كيفري مي توانند اين مراحل را به آسانترين حالت ممكن سپري كنند و همينطور در پرونده هاي خود به موفقيت برسند.
تفاوت دعاوي كيفري و دعاوي حقوقي چيست؟
براي شروع يك پرونده كيفري بايد ابتدا به دادسرا مراجعه كرد و شكايت خود را روي فرم هاي چاپي يا به صورت دست نويس اعلام كنيد و بعد از دادسرا و مراحل بازپرسي پرونده به دادگاه صالح ارسال مي شود . اما پرونده هاي حقوقي مستقيما مسير دادگاه را طي مي كنند. در ادامه به برخي از تفاوت هاي دعاوي كيفري و حقوقي مي پردازيم:
يكي از تفاوت‌هاي مهم دعاوي حقوقي و كيفري در مرجع قضايي صالح به رسيدگي آن مي‌باشد. جهت طرح شكايات كيفري همان‌طور كه اشاره شد، ابتدا بايد به دادسراي محل وقوع جرم مراجعه شود، اما مرجع قضايي صالح در طرح دعاوي حقوقي، دادگاه عمومي حقوقي محل اقامت خوانده مي‌باشد.
در دعاوي كيفري، شكايت كننده را شاكي و طرف مورد شكايت را، متشاكي يا متهم يا مشتكي عنه مي نامند. اما در شكايت هاي حقوقي به شاكي خواهان و به طرف مورد شكايت خوانده گفته مي شود. موضوع پرونده را در دعاوي حقوقي، خواسته مي نامند.
در دعاوي كيفري، شكوائيه يا شكايت كيفري مطرح مي‌شود اما در دعاوي حقوقي، لازم است كه دادخواست حقوقي تنظيم شود كه از نظر شكل و تشريفات دادرسي با يكديگر متفاوتند.
هزينه دادرسي در تمامي دعاوي كيفري يكسان و به يك اندازه مي‌باشد، اما در دعاوي حقوقي اينگونه نبوده و هزينه دادرسي با توجه به ميزان بهاي خواسته دعوا مشخص مي‌گردد.
راي دادگاه در دعاوي كيفري به مجازات شخص مجرم منجر مي شود اما در دعاوي حقوقي، دادگاه فرد را به احقاق حقوق قانوني شاكي و عمل به وظايفش مكلف مي كند.
در دعاوي كيفري شخص محكوم يا همان متهم معمولاعلاوه‌بر جبران ضرر و زيان و خسارات به بار آورده به مجازات مربوطه نيز محكوم خواهد شد، اما در دعاوي حقوقي محكوم تنها لازم است كه ضرروزيان و خسارات وارد شده را جبران نمايد و مجازاتي در كار نيست.
در شكايت و دعاوي كيفري، قانون آيين دادرسي كيفري حاكم است اما دعاوي حقوقي مطابق با قانون آيين دادرسي مدني مي‌باشند.
در دعاوي حقوقي براي دعوت كردن محكوم يا همان خوانده به جلسه دادرسي از برگه‌اي استفاده مي‌شود كه به آن اخطاريه گفته مي‌شود، اما در دعاوي كيفري جهت دعوت نمودن شخص مقابل يعني متهم يا متشاكي از برگه‌اي به نام احضاريه استفاده خواهد شد.
چنانچه در دعاوي كيفري، متشاكي يا متهم در موعد مشخص در دادگاه حضور پيدا نكند، معمولا وي جلب شده و به اجبار در دادگستري حاضر خواهد شد، اما در دعاوي حقوقي چنين اتفاقي رخ نمي‌ دهد.
هزينه وكيل كيفري براي شكايت در تهران چقدر است؟
يكي از سوالاتي كه ممكن است براي افراد به وجود بي آيد اين است كه هزينه وكيل كيفري براي شكايت در تهران چقدر است؟ به طور كلي ميزان حق الوكاله وكلا طبق معيارهاي بسياري تعيين خواهد شد زيرا در بسياري از موارد ممكن است تا زمينه تخصصي وكلا با يكديگر متفاوت باشد و يا برخي از وكلا از تحصيلات يا تجربيات خاصي در رساندن پرونده به نتيجه برخوردار باشد كه وكيل ديگر از آن مورد برخوردار نباشد. در چنين مواردي، موقعيت مكاني دفتر وكالت هم يكي ديگر از فاكتور هاي تاثير گذار و تعيين كننده حق الوكاله يك وكيل مي باشد. در نهايت بر اساس فاكتور هاي بسياري هزينه يك وكيل خوب تعيين مي گردد.
هزينه وكيل با توجه به نوع جرم ارتكابي متفاوت مي باشد و نمي توانيم نسبت به تمامي جرايم كيفري يك حق الوكاله ثابت قرار دهيم، زيرا او با در نظر گرفتن اين مورد كه هر جرمي در دسته خاصي از جرايم مطابق قانون قرار مي گيرد و مطابق با آن دسته بندي، مجازات از خفيف تا شديد براي آن در نظر مي گيرد هر كدام از جرايم كيفري را طبقه بندي مي كند و تعرفه اي براي كار خود مشخص مي كند كه اين تعرفه يك تعرفه قانوني است. در خصوص هزينه هاي جانبي وكيل كيفري در طي انعقاد قرارداد وكالت، توافق بايد صورت بگيرد در صورت عدم توافق هزينه ها بر عهده موكل مي باشد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۱ خرداد ۱۴۰۲ساعت: ۰۹:۳۹:۵۳ توسط:mobina موضوع: نظرات (0)

به چه شخصي وكيل گفته مي شود؟ + ويژگي هاي وكيل خوب


وكيل به شخصي گفته مي شود كه، كاري را كه خود موكل توانايي انجام آن را ندارد، وكيل آن شخص تمام آن كارها را بر عهده مي گيرد. از وكلا در امور اداري و يا انجام معاملات مي توان استفاده كرد. وكيل به فردي گفته مي شود كه با داشتن پروانه وكالت و عضويت در يكي از كانون هاي وكلا از سوي افراد حقيقي و يا حقوقي و همينطور دفاع از حقوق موكل و جواب دادن به تمام ادعاها را در دادگاه ها و ادارات ثبت اسناد و املاك را قبول مي كند. لذا به دليل اين كه تنها وكلا و يا نماينده حقوقي سازمان هاي دولتي و يا شركت ها در چارچوب اختيارات قانوني از طرف شركت و يا موسسه اين امكان را دارند كه در مراجع قضايي، ثبتي و اداري، از سوي موكل كه اجازه داده، است حضور داشته باشد.
هر فردي يا افراد حقوقي مي توانند به دلخواه خود از ميان وكلا، وكيل مورد نظر خود را انتخاب كنند و رابطه بين وكيل و موكل با تنظيم و امضاي وكالتنامه آغاز مي گردد. همينطور تمام هزينه ها از جمله هزينه هاي دادرسي، آگهي، اوراق استفاده شده و تماس تلفني بر عهده شخص موكل مي باشد كه با مشورت از سوي وكيل خود آنها را پرداخت مي كند.
وكيل شخصي مي باشد كه در رشته حقوق تحصيل كرده، در دوره هاي مربوط به آزمون وكالت شركت كرده است و نمره قبولي كسب كرده است. در تعريف ديگري كه براي وكيل ارائه مي شود، وكيل فردي است كه از طرف يك شخص ديگري براي انجام يك موضوع مهم مامور شده است تا از حق او دفاع كند. معمولا وقتي مشكلي بين دو نفر پيش مي آيد، چنانچه مساله اي كه باعث اختلاف طرفين شده باشد، واجد پيچيدگي هايي باشد، هر دو طرف مي توانند وكيل حقوقي انتخاب كنند تا وكيل از موكل در تمام مراحل پيگيري قانوني همراهي كند تا بتواند به حق خود برسد.
يك وكيل خوب بايد داراي چه ويژگي هايي باشد؟
حال سوالي كه ايجاد مي شود اين است كه يك وكيل خوب داراي چه ويژگي هايي مي باشد؟ در پاسخ به اين سوال مي توان گفت از جمله خصوصيات يك وكيل خوب اين است كه وكيل قبل از جلسه تمام پرونده موكل خويش را مطالعه ضمن اطلاع كامل از موضوع اتهامات و نيز آشنايي كامل با متهم و سقم موكل بتواند به نحوه شايسته اي از موكل خويش دفاع كند. يك وكيل خوب تمام تلاش خود را براي دفاع مناسب از موكل خود به كار مي بندد اما به لحاظ قانوني مسئوليتي در رسيدن به نتيجه ندارد و به موكل خود تضمين صددرصدي جهت دستيابي به نتيجه به موكل خود نمي دهد. يك وكيل خوب بايد داراي اطلاعات كامل، معلومات و دانش حقوقي لازم برخوردار باشد و همينطور امانت دار باشد چرا كه وكيل محرم اسرار موكل و امين وي مي باشد.
نكات مهم در انتخاب يك وكيل خوب در تهران
10 تا از نكات مهم در انتخاب يك وكيل خوب در تهران شامل موارد ذيل مي باشد:
1- هنگام انتخاب وكيل خوب وي بايد موكل را از انتخاب بيراهه باز دارد.
2- ويژگي هاي شخصي يك وكيل، امانت داري است. در واقع وكيل محرم اسرار موكل و امين وي است.
3- وكيل اين تعهد اخلاقي حرفه اي را بر عهده دارد كه از گفتن مطالب غلوآميز و غير ممكن اجتناب نمايد.
4- يك وكيل خوب بايد از اطلاعات و معلومات رو دانش حقوقي لازم برخوردار باشد.
5- يك وكيل خوب بايد شأن و مقام قاضي را رعايت نموده و به وي كمال احترام را بگذارد.
6- يك وكيل خوب و خبره داراي تجربه بالايي در اين زمينه مي باشد.
7- قبل از انتخاب يك وكيل به رضايت موكل هاي قبلي آن وكيل توجه ويژه اي بايد شود.
8- وكيل در قبال موكل ساده سازي مسائل حقوقي براي موكل خود مي باشد.
9- بايد در انتخاب وكيل مورد نظر به تحصيلات آن وكيل نيز توجه كنيد كه داراي دكتراي حقوق باشند.
10- وكيل بايد چندين سابقه موفق در حل پرونده هاي نظير پرونده شما داشته باشد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۰ خرداد ۱۴۰۲ساعت: ۱۱:۵۳:۰۵ توسط:mobina موضوع: نظرات (0)

وكيل ملكي به چه كسي گفته مي شود؟


وكيل ملكي به شخصي گفته مي شود كه در زمينه دعاوي حقوقي و كيفري مربوط به اموال غير منقول ملكي تجربه، تخصص و دانش لازم را دارد. يك وكيل طلاف با تجربه مي تواند به موكل خود در پرونده ها و موضوعات پيچيده ملكي خود را حل كند. وكيل ملكي بايستي به تمام قوانين و آيين نامه هاي مختلف ثبت اشراف داشته باشد. او با ريزبيني و تمام جزئيات پرونده موكل تمامي جوانب را مي سنجد و سپس اقدام به دفاع از موكل خويش مي كند.
وكيل ملكي، وكيلي مي باشد كه متخصص دعاوي حقوقي و كيفري مربوط به پرونده و اموال غير منقول مي باشد. معمولا پرونده هاي ملكي داراي پيچيدگي هاي فراواني مي باشند كه براي حل كردن آنها به حضور يك وكيل ملكي خبره نياز است. به دليل اهميت و حساسيت اين دسته از پرونده ها ضروري است كه از يك وكيل خبره و با تجربه كه صابقه بالايي در اين زمينه دارد و همينطور به خوبي بر تمام قوانين و روبه قضايي آگاه مي باشد كمك بگيريد. وكيل ملكي خوب حتما در اين حوزه تخصص كامل را دارد و به جوانب و زواياي مختلف پرونده اشراف كامل را نيز دارد.
امروزه بخش عظيمي از دعاوي كه در مراجع حقوقي مطرح مي شوند، در حوزه املاك مي باشند. مي توان گفت كه منظور از املاك، اموال و دارايي هايي مي باشد كه غير منقول مي باشند و از جمله مهم ترين آنها، مي توان به زمين، خانه، آپارتمان اشاره نمود و با توجه به قيمت بالاي املاك، پرونده هاي حقوقي بسيار مهمي در اين حوزه مطرح مي شوند. انجام وكالت ملكي در خصوص آنها، نيازمند آگاهي و دانش حقوقي ويژه اي در اين حوزه مي باشد. كه افراد مي توانند با ارائه وكالت به يك شخص متخصص، دعاوي ملكي خود را در دادگاه پيگيري كنند تا حقوق آنها تضييع نشود.
يك وكيل خوب داراي چه ويژگي هايي مي باشد؟
يكي از سوالاتي كه ممكن است براي افراد پيش بيآيد اين است كه چگونه بهترين وكيل ملكي در تهران را پيدا كنيم؟ كه به طور كلي مي توان گفت يك وكيل خوب در تهران بايد از خصوصيات و ويژگي هاي منحصربفردي برخوردار باشند تا بتوانند از آنها با كمترين دغدغه در مسائل حقوقي ملك و مالكيت استفاده كرد. حال اگر بخواهيم به ويژگي هاي يك وكيل ملكي ايده آل اشاره كنيم؛ بايد موارد زير را در نظر بگيريم:
آشنا با روند دادگاه: اگر يك وكيل ملكي به روند دادگاه آشنا باشد به راحتي مي تواند پرونده هاي ملكي را به سرانجام برساند بدون آنكه وقفه اي ايجاد شود.
تجربه بالاي كاري: از جمله ويژگي هاي يك وكيل ملكي خوب اين است كه در مسائل حقوقي ملكي، تجربه كافي داشته باشد. اين مورد مي تواند در پيشبرد يك پرونده تاثيرگذار باشد.
آشنا با قوانين حقوقي: اينكه يك وكيل ملكي از جزئي ترين مسائل حقوقي ملك آگاه مي باشد از مهم ترين مواردي است كه بايد در انتخاب يك وكيل خوب ملكي در نظر گرفته شود.
سرسختي و سرعت عمل: هر كدام از اين موارد به تنهايي مي تواند نتايج دلخواه را بدهد. بنابراين بكارگيري از يك وكيل جسور و سرسخت فوق العاده داراي اهميت مي باشد.
چگونه بهترين وكيل ملكي در تهران را پيدا كنيم؟
براي اين كه بدانيد وكيل شما يك وكيل متخصص مي باشد ابتدا بايد با آن مكالمه داشته باشيد و موضوع خود را با وكيل مذكور مطرح كنيد. در مكالمه با وكيل تا حد زيادي مي توانيد نسبت به ميزان تسلط او بر موضوعات ملكي آگاهي پيدا كنيد. مرحله بعدي راجع به وكيل مورد نظر خود اطلاعات كسب كنيد. مي توانيد نام وكيل را در سامانه كانون وكلا جستجو كنيد و مشخصات پروانه وكيل را مشاهده نماييد. سال صدور پروانه مي تواند تا حدودي نشانگر سابقه وكيل شما باشد. مي توانيد از خود وكيل خود نيز بخواهيد كه پروانه خود را به شما ارائه بدهد تا از اطلاعات آن اطمينان كامل را نيز حاصل نماييد.
صفت بهترين وكيل ملكي، به شخصي حقيقي گفته مي شود كه پرونده هاي متعددي را در تمامي دعاوي تجربه كرده و اكثر آنها، با نتيجه مطلوب و رضايت موكل خاتمه يافته اند. مهم ترين ويژگي يك وكيل خوب ملكي اين است كه با آگاهي به كليه قوانين جاريه كشور بتواند متبحرانه وكالت كند. اين نكته را در نظز داشته باشيد كه وكيل مورد نظر شما بايد داراي تخصص لازم در اين زمينه و موضوع پرونده شما را نيز داشته باشند و بتوانند موكل را در اين مسير درست راهنمايي كنند و او را از مسير خود دور نكند.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۰ خرداد ۱۴۰۲ساعت: ۱۱:۲۳:۵۹ توسط:mobina موضوع: نظرات (0)