بک لینک -

سايت پیش بینی
وان ایکس بت
سایت شرط بندی انفجار
سایت شرط بندی
سایت بازی انفجار
سایت شرط بندی فوتبال
سایت enfejar
بت فوروارد
جت بت
سایت پیش بینی فوتبال
ثبت نام بازی انفجار
sibbet90
سایت سیب بت
ورود به سایت بازی انفجار
وان ایکس بت
سایت بازی انفجار
پوکر آنلاین
بت بال 90
انفجار آنلاین
جت بت
بازی انفجار
سایت بازی انفجار

 mobinaazaryoon mobinaazaryoon .

mobinaazaryoon

مراحل و نحوه فروش ملک ورثه ای چگونه است؟


خرید و فروش ملک ورثه ای به عنوان یکی از روش های معاملاتی در زمینه املاک به دلیل موقعیت و قیمت های مناسبی که دارد، خریداران زیادی را جذب خود کرده است. البته املاک ورثه ای همیشه به این راحتی قابل معامله نیستند. متوفی گاه هیچ وصیت­ نامه‌­ای تنظیم نکرده و بنابراین پس از مرگش برای تقسیم اموال اختلافات زیادی وجود دارد، و در این نوع از مواقع که افراد می خواهند بدانند تکلیف املاک ورثه ای چیست باید از یک فرد خبره در این زمینه استفاده کنند.
امروزه شیوه های بسیار متعددی برای فروش ملک ورثه ای وجود دارد، ولیکن متداول ترین این شیوه ها فروش ملک ورثه ای با دریافت گواهی انحصار وراثت می باشد. گواهی انحصار وراثت توسط شورای حل اختلافات آخرین محل سکونت متوفی شامل می شود. در گواهی انحصار وراثت نام تمام وراث قانونی متوفی در حین فوت او به همراه سایر مشخصات هویتی و همچنین نشانی محل اقامت آنها قید می گردد. در ادامه به بررخی از نکات مهم در معاملات ورثه ای و مراحل آن می پردازیم:
۱_ مشخص بودن صاحب ملک: نخستین و اصلی ترین نکته ای که می‌بایست به آن توجه داشت، این می‌باشد که ملک به نام فرد متوفی باشد. چرا که اگر اطمینان حاصل نکنید که ملک به نام متوفی است و سپس به خرید آن اقدام نمایید، امکان اینکه ضرر کنید وجود خواهد داشت.
۲- گواهی انحصار وراثت: اصلی‌ترین مدرک جهت معامله املاک ورثه‌ای، گواهی انحصار وراثت می‌باشد. به موجب این گواهی معلوم می‌گردد که در معامله ملک با چه اشخاصی روبه‌رو هستید.
۳-بررسی وراث صغیر: پیش از خرید حتماً مدارک هویتی فروشندگان اعم از شناسنامه و کارت ملی را مشاهده و همچنین سال تولد ورثه را بررسی نمایید. چنانچه در میان ورثه افراد کمتر از ۱۵ سال وجود داشته باشند، بر حسب قانون از تصرف در اموال و حقوق مالی خویش معاف هستند و حق معامله ایشان با ولی یا قیم آنها خواهد بود. به این معنی که می‌بایست جهت خرید املاک موروثی، با قیم وی معامله نمایید.
۴- بررسی وصیت‌نامه متوفی: حتما پیش از معامله بررسی نمایید که آیا متوفی وصیت‌نامه‌ای در خصوص ملک مربوطه دارد یا خیر. چرا که به موجب قانون هر کسی قادر است قسمتی از اموال و دارایی خود را بعد از مرگش به شخص دیگری واگذار کند.
۵- رضایت تمامی ورثه: نکات حائز اهمیت پیش از معامله ملک موروثی این می‌باشد که زمان نوشتن مبایعه‌نامه، می‌بایست حتما تمامی وراث یا وکلای ایشان حضور داشته باشند و مبایعه‌نامه را امضا نمایند. چنانچه یکی از ایشان موافقت نکند، قادر به انجام معامله نخواهید بود.
۶- پرداخت وجه معامله به تمامی وراث: چگونگی پرداخت وجه معامله در زمان خرید و فروش املاک موروثی بسیار مهم می‌باشد. موقع پرداخت وجه فروش ملک، می‌بایست سهم هر کدام از ورثه به صورت کامل پرداخت گردد. همچنین حتما بررسی نمایید که در وصیت‌نامه این ملک متوفی به شخص دیگری هبه نشده باشد.
۷- بررسی مفاصا حساب مالیاتی متوفی: از جمله موارد مهم معامله ملک موروثی، بررسی مفاصا حساب مالیات بر ارث می‌باشد. بر اساس قانون، وراث می‌بایست حداکثر ظرف مدت ۶ ماه، اظهارنامه مالیات بر ارث را تسلیم نمایند تا اداره مالیات با در نظر گرفتن دارایی‌های منقول و غیرمنقول متوفی، بررسی‌های لازم در خصوص بدهی‌های مالیاتی شخص متوفی را انجام دهد تا مفاصا حساب مالیاتی صدور یابد. برای جلوگیری از خطا در این زمینه افراد می توانند از وکیل ملکی در کرج استفاده کنند.
انتقال سند در ملک ورثه‌ای یا موروثی چگونه انجام می‌شود؟
انتقال سند در ملک ورثه ای یا موروثی بعد از انجام معامله بین خریدار و فروشنده انجام می شود. خریدار بر اساس گواهی انحصار وراثت و با مراجعه به شورای حل اختلافات از ورثه می خواهد تا سند را منتقل کنند. در صورتی‌ که آنها به درخواستش توجهی نکردند باید دادخواست الزام به تنظیم سند رسمی را مطرح کند.
دادگاهی به این نوع از پرونده ها رسیدگی می کند که در حوزه قضایی ملک قرار بگیرد. اگر رای دادگاه به نفع خریدار باشد، ورثه باید ظرف مدت ۱۰ روز ملک را به نام خریدار ملک بزنند و در صورت اغفال، نماینده دادگاه به جای ورثه عمل انتقال را انجام خواهد داد. اگر ملک را تحویل ندهد همانطور که گفته شد بازهم در این صورت باید خریدار به شورای حل اختلاف مراجعه کند و طبق گواهی انحصار وراثت از وراث تقاضا کند که سند ملک را به نام او بزنند و در صورت عدم موافقت آنها دادخواست الزام به تنظیم سند رسمی را مطرح کند.
وارث وقتی بخواهند مالکیت مشاع را تمام کنند تمام اموال باقیمانده را بین خود تقسیم می‌کنند یا اموال منقول را فروخته و مبلغ بدست آمده را بر اساس سهم‌الارث تقسیم خواهند کرد. به دلیل چیپیدگی این نوع از پرونده ها داشتن یک وکیل حرفه ای و مجرب بسیار حائز اهمیت برای موفقیت پرونده شما می باشد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۶ خرداد ۱۴۰۲ساعت: ۱۰:۲۰:۱۲ توسط:mobina موضوع: نظرات (0)

تعریف قانونی طلاق چیست؟ + ثبت طلاق و مراحل آن


طلاق واژه ای عربی می باشد که در لغت به معنای رها شدن، جدا شدن و گشودن است. اما در قانون عبارت است از الفاظی که به واسطه آن مرد اراده خود را مبنی بر خاتمه دادن به رابطه زوجیت اعلام می کند. طلاق نوعی ایقاع و از حقوق مرد می باشد، یعنی با اراده یک جانبه مرد واقع می شود و اراده زن در آن نقشی ندارد. در موارد خاصی نیز زن حق طلاق دارد، در واقع به وکالت از مرد طلاق را جاری می سازد.
با بروز مشکلات در زندگی مشترک زوجین، یا زوجین استقامت و توان مدیریت کردن آن را دارند و مشکلات را تا حدودی رفع می نمایند، یا این که متاسفانه این اختلافات عنان زندگی را از دست آنها خارج کرده و راهی برای ادامه زندگی باقی نخواهد گذاشت و در شرایط است که دیگر راهی به جز طلاق برای زن و شوهر باقی نمی ماند که این درخواست می تواند از هر طرف باشد.
طلاق باید منجز بوده و مشروط نباشد. اجرای صیغه طلاق قابل وکالت دادن بوده و طلاق مخصوص ازدواج دائم است. به دلیل نداشتن اطلاع کافی خیلی از افراد در این زمینه باید از یک وکیل متخصص در این زمینه یاری بخواهید به همین دلیل برای اقدام کردن به طلاق باید به وکیل طلاق در کرج مراجعه کنید.
حق طلاق چیست؟
در ازدواج، زمانی که صیغه عقد بین زوجین جاری می شود، با امضاء نمودن عقدنامه هر دو تعهد به رعایت شرایط و انجام وظایفی می دهند. در واقع با آن امضاء تضمین می دهند که به همه آن شرایط عمل خواهند کرد و در صورت نقص آنها، طرف مقابل اجازه شکایت از او را خواهد داشت. یکی از حقوقی که قانون حمایت از خانواده برای انسجام در زندگی در نظر گرفته شده است، توازن حق طلاق و درخواست مهریه می باشد. با توجه به قوانین جامعه مدنی کشور و احکام اسلامی، برای زن حقوقی به نام نفقه و مهریه در نظر گرفته می شود.
منظور از نفقه پرداخت تمامی هزینه های زندگی زن در طول زندگی مشترک می باشد. این هزینه ها شامل خوراک، پوشاک، هزینه های درمان بیماری ها و مسکن می باشد که مرد در صورت عدم پرداخت آنها، به زن مجوز ارائه دادخواست طلاق و شکایت را می دهد که در این نوع از مسائل که نیازمند داشتن اطلاعات کافی می باشد برای به نتیجه رسیدن هر چه زودتر این نوع از پرونده ها باید از وکیل مهریه در کرج استفاده کنند.
ثبت طلاق از طرف زن و مراحل آن در ایران به چه صورت است؟
برای ثبت درخواست طلاق از طرف زن باید به یکی از دفاتر خدمات قضایی مراجعه کند در ابتدای کار درخواست مطرح شده از سوی زن در این دفاتر قضایی به ثبت می رسد. زوجه میتواند در دادگاه خانواده شهری که ساکن است درخواست خود را مطرح کند و هم در دادگاه خانواده محل اقامت شوهر. بعد از آن جلسات مشاوره بهزیستی زوجین برگزار خواهد شد که در آن زوجین را به سازش دعوت می‌نمایند که این مورد اگر با ما انجام شود منتفی است.
مرحله بعدی رسیدگی به پرونده طبق نظر قاضی دادگاه که اگر با مخالفت قاضی روبرو شود پرونده برای طی مراحل بعدی به دادگاه تجدید نظر و باز هم در صورت مخالفت مرد به دیوان عالی فرستاده خواهد شد. در کل پیچیدگی که پرونده طلاق از ناحیه زن و مدت زمان طولانی که دارد نیازمند صبر و مشاوره وکیل می‌باشد. زمانی که زوجه خواستار طلاق باشد باید فرم دادخواست طلاق از طرف زن را تکمیل کند و به دادگاه یا دفتر خدمات قضایی تحویل دهد.
برای شروع و ثبت مراحل طلاق زوجه بایستی از دفاتر خدمات الکترونیک قضایی شروع کرد. در ابتدا دادخواست در دفاتر الکترونیک قضایی ثبت می شود و سپس به دادگاه خانواده فرستاده و ارجاع می شود. البت در بعضی شهر های ایران قبل از ارجاع زوجین به شعبه دادگاه خانواده جهت سازش به شورای حل اختلاف ارجاع می شوند و در بعضی دیگر هم مشاوره بهزیستی قبل آن لازم است.
کلام آخر
از شما دوستان عزیزم ممنونم که تا انتهای این مقاله همراه ما بودید ما در این مقاله به بررسی اگر مرد طلاق ندهد زن می تواند طلاق بگیرد؟ پرداختیم. در مطالب گفته شده درباره طلاق چیست و حق طلاق چیست، صحبت کردیم. در ادامه نیز به بررسی اگر مرد طلاق ندهد در چه صورتی زن می تواند طلاق بگیرد و همینطور مراحل طلاق در ایران برای زن به چه صورت می باشد نیز پرداختیم. امیدوارم که مطالب گفته شده برایتان مفید بوده باشد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۶ خرداد ۱۴۰۲ساعت: ۱۰:۰۹:۵۸ توسط:mobina موضوع: نظرات (0)

توقیف اموال به چه معناست؟ + نکات مهم در توقیف اموال


توقیف در لغت به معنای نگه داشتن و بازداشت کردن می باشد. وقتی می گوییم توقیف اموال یعنی اینکه اموال شخص را بازداشت کنیم و برای مدتی اختیار مال را از دست صاحبش خارج کنیم تا جریان رسیدگی مشخص شود. در واقع در جایی که حکم دادگاه بر علیه شخصی صادر می شود، به نسبت مبلغ محکومیت، اقدام به توقیف مال آن شخص می کنند. البته در جایی که شخص از این بترسد که مبادا محکوم علیه اموال را از دسترس او خارج کند یا به غیر منتقل کند یا بفروشد و… می تواند پیش از اینکه حکم محکومیت قطعی شخص صادر شود، از دادگاه بخواهد که قرار تامین صادر کند تا متناسب با میزان بدهی، از اموال طرق مقابل توسط دادگاه توقیف شود تا زمان صدور حکم قطعی.
بدهکار بودن می‫‌تواند به عنوان مثال از طریق قرض گرفتن پول یا بدهی زوج به زوجه بخاطر مهریه باشد و فرد بدهکار رغبتی برای پرداخت بدهی خود ندارد و عملی انجام نمی دهد یا اینکه کارهایی انجام می‫‌دهد که طلبکار برای گرفتن طلب خود با شک و تردید و نگرانی مواجه می‌شود و ثانیا شخص بدهکار دارای اموالی باشد و ثالثا فرد طلبکار بر این اموال آگاهی پیدا کند. در مواردی مانند مهریه که اگر شخص توانایی پرداخت آن را داشته باشد اما اقدامی کند مال آن شخص را به اندازه مهریه توقیف کرده و به آن رسیدگی می کنند. که با مراجعه کردن به بهترین وکیل یاسوج می توانید این مراحل را به راحتی طی کنید.
توقیف به معنای بازداشت و تصرف اموال و دارایی فرد به حکم قانون می باشد. در شرایطی که فرد از پرداخت بدهی های خود ناتوان گردد و یا به هر دلیلی از پرداخت آن بدهی سر باز دارد، قانون این اجازه را به فرد طلبکار می دهد تا از محل توقیف اموال برای مهریه برای وصول مطالبات خود اقدام نماید. مال منقول اموال و دارایی هایی هستند که امکان جابجایی و انتقال آنها امکانپذیر می باشد. طلا، سکه و ماشین، موتور از جمله اموال منقول به حساب می آید. در مقابل اموال غیرمنقول اموال و دارایی هایی هستند که امکان انتقال و جابجایی آنها وجود ندارد . اموالی مانند زمین و آپارتمان از دسته ی اموال غیرمنقول به حساب می آیند.
نکات مهم در توقیف اموال برای مهریه چیست؟
اگر قصد توقیف مال برای مهریه را دارید باید اول می بایستی بررسی شود که جزء مستثنیات دین نباشد چون در آن صورت حتی بعد از توقیف نیز با اعتراض شوهر، مال مذکور از توقیف خارج می شود اجمالا بدانیم که ودیعه مسکن متناسب با شأن شوهر، یک منزل مسکونی متناسب با شأن و ابزار کار از مستثنیات دین هستند ولی خوردو حتی اگر یکی باشد قابل توقیف است. از ادامه به برخی از نکات مهم در اقدام به توقیف اموال برای مهریه بپردازیم:
با توجه به قانون جدید مهریه دادگاه ها و دفاتر خدمات قضایی الکترونیک تا قبل از صدور گواهی اجرای ثبت از پذیرش درخواست مطالبات مهریه و توقیف اموال منع شده اند.
در صورتی که اداره ی ثبت نتوانست ظرف مدت زمان دو ماه از ثبت تقاضای توقیف اموال برای دریافت مهریه نسبت به شناسایی اموال قابل توقیف مرد اقدام نماید یا مرد هیچ مالی به نام خود نداشته باشد، زوجه می تواند به وسیله ی نامه ای که از دایره ی اجرائیات ثبت دریافت نموده به دادگاه خانواده مراجعه نماید.
در رابطه با مهریه هایی که به شکل طلا و سکه معین شده است باید در نظر داشت که توقیف اموال و نحوه ی پرداخت مهریه با توجه به قیمت روز مطالبه ی آنها حساب می شود. ملاک روز مراجعه به اجرائیات ثبت است.
هزینه ی مطالبه ی مهریه و توقیف اموال برای مهریه از طریق اداره ی ثبت به میزان نیم عشر می باشد.
سهام شرکت و همچنین اموالی که زوج بعد از عقد نکاح تا زمانی که تمامی مهریه را پرداخت نکرده به دست آورده است قابل توقیف می باشد.
در نظر داشته باشید که قانون پرداخت مهریه تا میزان ۱۱۰ سکه را برای مرد ضروری دانسته و مازاد بر آن با توجه به میزان توانایی مالی فرد اخذ می گردد. این میزان مهریه از ابتدا قسط بندی نمی گردد و پرداخت آن به صورت نقدی می باشد. در صورتی که مرد توانایی پرداخت ۱۱۰ سکه را به صورت یکجا نداشته باشد، می تواند تقاضای اعسار خود را مطرح نماید.
امکان توقیف ماشین و منزل مسکونی برای دریافت مهریه وجود دارد. توقیف منزل مسکونی منوط به تصرف یا وجود سند مالکیت به اسم زوج می باشد. زوجه می تواند برای مطالبه مهریه به دایره اجرای ثبت اسناد رسمی مراجعه کرده و تقاضای توقیف اموال همسرش را بنماید و چنانچه زوج مالی نداشته باشد زوجه می تواند به دادگاه خانواده مراجعه کرده و دادخواست حقوقی مطالبه مهریه تقدیم نماید.
داشتن یک وکیل چه مزایایی بر پرونده های توقیف اموال دارد؟
کمک گرفتن از یک وکیل توقیف اموال می تواند در صرفه جویی در وقت مفید باشد. انجام فرایند اخذ حکم توقیف، تشریفات خود را دارد و زمانبر می باشد. یک وکیل اجرای حکم توقیف اموال به دلیل اینکه با شرایط پرونده و پیچیدگی‌های دادگاه آشنا است می‌تواند پروسۀ دریافت حکم را زودتر انجام دهد و به‌این‌ترتیب به‌صرفه جویی در وقت موکل خود کمک می‌کند.
در پرونده‌های مالی این امکان وجود دارد که موکل انجام تمام فرایندهای قانونی را بر عهدۀ وکیل خود بگذارد؛ به بیان دیگر شما می‌توانید صفر تا صد دریافت حکم توقیف اموال را به وکیل خود بسپارید و در دادگاه حاضر نشوید، مگر در موارد خاص که به‌حکم دادگاه حضور موکل الزامی باشد. این موارد نادر و محدود به پرونده‌های خاص هستند.
کمک‌گرفتن از یک وکیل ماهر و خبره می‌تواند به کسب سود بیشتر در دادگاه بینجامد. در برخی از پرونده‌ها کمک نگرفتن از وکیل ممکن است هزینه‌هایی برایتان به همراه داشته باشد. اگر بدون وکیل بخواهید به دادگاه بروید باید بتوانید از عهدۀ طرف مقابل و وکیل وی بر بیایید؛ در غیر این صورت ممکن است در دادگاه شکست‌ خورده و متحمل زیان‌های اقتصادی شوید. اگر پرونده‌ای با بار مالی بالا دارید توصیه می‌کنیم ریسک نکنید و از یک وکیل توقیف اموال کمک بگیرید. وکیل تخصصی توقیف اموال می‌تواند شانس پیروزی شما را افزایش دهد و از زیان‌های بعدی جلوگیری کند.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۶ خرداد ۱۴۰۲ساعت: ۰۸:۳۹:۴۲ توسط:mobina موضوع: نظرات (0)

وکالت چیست؟ + انواع وکالت

وکالت در واقع قراردادی می باشد که در آن انجام یک سری امور را به وکیل واگذار می کنند، بر اساس قانون کدنی وکالت این چنین تعریف شده است که وکالت عقدی می باشد که بر اساس آن طرفین دعوا، فرد دیگری را برای رسیدگی به امور خود نایب می کند. پس از تنظیم وکالت، وکیل و موکل در برابر همدیگر وظایف و حقوقی پیدا می کنند ک په بعد از آن باید بر طبق آنها پیش بروند تا  بتوانند به آن نتیجه مطلوب در پرونده برسیند.

وکالت در معنای لغوی به معنی تفویض و واگذاری می باشد. وکالت یکی از مهم ترین عقدنامه هایی است که این روز ها در صحنه های اقتصادی، اجتماعی و بانک ها به مراتب بسیار دیده می شوند به همین دلیل در این مقاله باید به صورت مفصل به آن پرداخته شود. به بیان ساده تر وکالت همان قراردادی است که وکیل به موجب آن از جانب موکل موظف به انجام اموری می باشد. لازم به ذکر است مورد وکالت باید جز اموری باشد که خود موکل نیز به تنهایی بتواند آن را انجام دهد، یعنی اموری که خود فرد نمی تواند به آن بپردازند از اختیارات وکیل نیز خارج است، وکیل برای انجام امور حقوقی باید از اهلیت قانونی برخوردار باشد.

انواع وکالت به چند دسته تقسیم می شود؟
در زمینه های مختلفی می توان به یک وکیل وکالت داد تا امور حقوقی مربوط به فرد موکل را انجام بدهد در ادامه می خواهیم به برخی از رایج ترین انواع وکالت را به شما معرفی کنیم:

وکیل امور قراردادی: در این مورد وکیل توسط خود موکل انتخاب می شود و به موجب قرارداد وکالت از وکیل می خواهد که وکالت وی  را برای دفاع از حقوق او در مراجع قضایی به عهده بگیرد.
وکیل تسخیری: در امور کیفری از طرف دادگاه برای دفاع از متهم یا متهمانی که از انتخاب وکیل امتناع می نمایند و یا به دلیل بضاعت مالی توانایی انتخاب وکیل را ندارند و قانون انتخاب وکیل را برای آنها اجباری دانسته است از بین وکلای دادگستری وکیل رایگان برای او انتخاب می شود. وکیلی که اینگونه وارد پرونده می شود و وکالت را می پذیرد با عنوان وکیل تسخیری شناخته می شود.
وکیل معاضدتی: در امور حقوقی از طرف کانون وکلا برای اشخاصی که نیاز به دفاع توسط وکیل داشته اما به دلایلی از جمله عدم توانایی مالی، با تشخیص عسر و حرج موکل از سوی دادگاه یا تشخیص کمیسیون معاضدت کانون وکلا، وکیلی برای وی انتخاب می شود تا به صورت رایگان از حقوق وی دفاع نماید. وکیل نامبرده شده با عنوان وکیل معاضدتی شناخته می شود. معسر به کسی گفته می شود که به واسطه نداشتن دارایی یا دسترسی نداشتن به مالش توانایی پرداخت هزینه محاکمه از جمله حق الزحمه وکیل یا دیون خود را ندارد.
وکیل انتخابی: منظور از وکالت انتخابی وکالتی است که از طرف محکمه در موارد جزایی (وکیل تسخیری) و از طرف کانون وکلا در موارد حقوقی ( وکیل معاضدتی) به آنها ارجاع می شود.
وکیل اتفاقی: اشخاصی که واجد معلومات کافی برای وکالت باشند ولی شغل آنها وکالت در دادگستری نباشد اگر بخواهند برای اقربای سببی یا نسبی خود تا درجه دوم از طبقه سوم وکالت بنمایند ممکن است به آنها در سال سه نوبت جواز وکالت اتفاقی داده شود که به وکیلی که به این طریق وکالتی را می پذیرد وکیل اتفاقی می گویند.
وکیل تبرعی: طبق قانون مدنی وکالت ممکن است به طور مجانی صورت گیرد و به وکیلی که حق الزحمه ای برای انجام امور وکالتی دریافت نمی کند وکیل تبرعی گفته می شود.
لزوم استفاده از وکیل دادگستری در دعاوی چیست؟
لزوم استفاده از یک وکیل در قراردادها و دعاوی ملکی یک امر بدیهی می باشد و عدم توجه به این امر سبب شده است که امروزه تعداد زیادی از پرونده ها در محاکم ما به دعاوی ملکی بین خریدار و فروشنده اختصاص یابد، این در حالی است که هر دو طرفین در ابتدای انعقاد هر قرارداد از مشاوره های وکیل متخصص در دعاوی ملکی استفاده می نمودند دیگر نیازی به طرح دعوا در دادگاه نمی باشد و قرارداد مسیر قانونی خویش را طر می نماید.

در کشورهای توسعه یافته نقش وکیل در قراردادها و دعاوی ملکی که افراد جامعه با آن روبرو هستند بسیار پر رنگ می باشد و افراد جوامع توسعه یافته با درک درست از این مطلب که برای انجام هر کاری نیازمند فرد متخصص در آن کار می باشند، وکیل دادگستری را نیز به عنوان یک فرد متخصص در زمینه مسائل حقوقی، در تمامی اقدامات حقوقی خویش به همراه داشته و از تجربیات و تخصص وکیل بیشترین بهره را می برند.
کلام آخر
از شما دوستان عزیزم ممنونم که تا انتهای این مقاله همراه ما بودید. ما در مقاله به بررسی چگونه بهترین وکیل تبریز را پیدا کنیم پرداختیم. در مطالب گفته شده درباره وکالت چیست و همینطور وکیل به چه شخصی گفته می شود صحبت کردیم. در ادامه نیز به بررسی انواع مختلف وکالت و در انتهای مقاله نیز به لزوم استفاده از وکیل در امور قضایی، پرداخته ایم. امیدوارم که مطالب گفته شده برایتان مفید بوده باشد.
 
 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۷ خرداد ۱۴۰۲ساعت: ۰۳:۳۴:۱۰ توسط:mobina موضوع: نظرات (0)

انواع بازار بورس در ایران به چه صورت است؟


زمانی که واژه بورس و انواع بازار بورس استفاده می کنیم، آنچه در ذهن همه افراد شکل می گیرد همان بورس اوراق بهادار می باشد. اما لازم به ذکر می باشد که بورس ایران به چهار دسته تقسیم می شود:
بورس اوراق بهادار
بورس کالا
بورس انرژی
فرابورس
بورس اوراق بهادار: بورس اوراق بهادار یک بازار رسمی و دائمی است. در این بورس دسته‌ای از ابزارهای مالی مثل سهام شرکت‌ها و واحدهای تولیدی، تجاری و خدماتی، اوراق مشارکت و دیگر اوراق بهادار مورد معامله قرار می‌گیرد. بورس اوراق بهادار مهم‌ترین و اصلی‌ترین بخش بازار سرمایه است. بورس اوراق بهادار خود به دو دسته بازار اول و بازار دوم تقسیم می‌شود. سازمان بورس سهام شرکت‌های پذیرفته شده در بورس را بر اساس برخی معیارها به دو دسته بازار اول و بازار دوم تقسیم می‌کند.
بورس کالا: یکی دیگر از انواع بورس در ایران بورس کالاست. بورس کالا یک بازار متشکل و سازمان‌یافته است که بر محور معامله کالا فعالیت می‌کند. هدف اصلی بورس کالا ایجاد بازاری رقابتی و سازمان‌یافته برای قیمت‌گذاری و تسهیل معاملات نقدی و آتی کالا به گونه‌ای شفاف‌سازی شده است. معاملات در این بورس براساس سازوکار عرضه و تقاضا صورت می‌گیرد. در این بازار صاحبان کالا، کالای مورد معامله خود را عرضه می‌کنند. کارشناسان طی ساز و کار مشخصی کالای عرضه‌شده را قیمت‌گذاری کرده و به خریداران ارائه می‌کنند. کالای مورد معامله در این بورس معمولاً مواد خام، مواد اولیه و فراوری نشده هستند.
بورس انرژی: در این بازار امکان انجام معاملات حامل های انرژی مانند نفت، بنزین، گاز، نفت کوره، برق و ... و اوراق بهادار مبتنی بر کالاهای مذکور وجود دارد. انجام معامله در بورس انرژی شرایط خاصی دارد و مشتریان حقیقی امکان خرید در بازار فیزیکی را ندارند. عرضه کنندگان و خریداران در این بازار برای دریافت کد معاملاتی دارای ویژگی‌ها و مدارک لازم بسیار متفاوت‌تری از مدارک لازم برای دریافت کد بورسی و معاملات سهام و اوراق بهادار هستند.
فرابورس: فرابورس، بازاری می باشد برای معامله اوراق بهادار که شرایط پذیرش شرکت‌ ها در آن به مراتب راحت‌ تر از شرایط پذیرش در بورس است. شرکت‌ هایی که براساس قوانین و ضوابط سازمان بورس نتوانسته‌اند در بازار بورس پذیرفته شوند، سهام خود را در بازار فرابورس عرضه می‌کنند. به طور معمول سهام شرکت‌ هایی که از شفافیت کمتری برخوردارند و سرمایه یا سودآوری کافی ندارند، در بازار فرابورس معامله می‌شوند. سابقه و زمان تشکیل فرابورس به سال 1388 برمی‌گردد.
مراحل طرح دعاوی بورسی توسط وکیل بورس
ابتدا دعاوی بورس باید در کمیته سازش کانون سازمان بورس مطرح شود. در صورتی که سازش نگیرد، گواهی عدم سازش صادر می گردد و بعد از آن پرونده به هیئت داوری بورس برای رسیدگی فرستاده می شود. در این مرحله پرونده از طریق سامانه اینترنتی در دبیرخانه هیات داوری ثبت می گردد. سپس خود فرد یا وکیل آن شخص اسناد و مدارک مورد نیاز پرونده را به دبیرخانه ارائه می دهد.
مهمترین مرحله در بررسی پرونده در هیات داوری ارائه پرینت ثبت الکترونیکی دادخواست و گواهی عدم سازش و مدارک به صورت حضوری به دبیرخانه هیات داوری بورس است. خواهان باید هزینه دادرسی که به وی ابلاغ می‌شود را در مهلت قانونی حداکثر 10 روز به حساب سازمان بورس اوراق بهادار واریز نماید.
فیش واریزی نیز باید ضمیمه مدارک تحویلی به دبیرخانه شود. هزینه داوری در بورس به میزان خواسته می‌باشد. در صورتیکه خواسته 10 میلیون ریال باشد، هزینه داوری یک میلیون ریال و مازاد بر ده میلیون ریال، معادل یک ونیم درصد مبلغ خواسته تا 50میلیون ریال است.
مزایای داشتن وکیل بورس و اوراق بهادار برای دعاوی بورس چیست؟
بر طبق ماده 36 قانون بورس، تخلفات کارگزاران بورس یکی از دلایل اختلافات بورس است. این اختلافات به دلیل فعالیت حرفهای بورس به وجود می آید. در ابتدا تخلفات کارگزارن بورس در کانون به وسیله هیات داوری بورس بررسی می‌شود. این تخلفات شامل مالی و غیرمالی است. تخلفات مالی کارگزاران بورس شامل موارد ذیل است:
فروش بدون اجازه سهام سرمایه‌گذار
فروش سهام کمتر از سفارش سرمایه‌گذار
عدم خرید سهام توسط کارگزار
خرید سهام غیر از سهام مورد درخواست سرمایه گذار
تاخیر اجرای درخواست فروش توسط کارگزار
در عرضه اولیه، تخصیص نیافتن سهام
رعایت نکردن حق تقدم مشتری
نقل و انتقال با تاخیر و بدون مجوز وجوه
با توجه به مطالب گفته شده و اختلافاتی که امکان دارد برای شما ایجاد شود افراد با داشتن یک وکیل و متخصص در این زمینه می توانند از بروز این مشکلات جلوگیری کنند. مواردی دیگر سرمایه گذاری هایی مثل ارزدیجیتال که به صورت الکترونیکی می باشد افراد می توانند با استفاده از وکیل ارزدیجیتال از بروز هرگونه مشکل جلوگیری کنند.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۶ خرداد ۱۴۰۲ساعت: ۰۹:۴۱:۱۳ توسط:mobina موضوع: نظرات (0)